Rejse uden begge børn

5. januar 2012

Alder:
2 år, 2 mdr.

Rejse uden begge børn

Hej Helen,

Vi er kommet i et lille dilemma. Vi har to børn. Storebror på 5 ½ og lillesøster på 2 år og 2 mdr. Vi overvejer at tage storebror med på en storbytur til London i 2 overnatninger uden lillesøster. Storebror er vild med dinosauruser og i London harde etfantastisk naturhistorisk museum med en dino samling. Vi synes, at han nu er blevet så stor athan godt kan få glæde af en ferie i storbyen. Men, lillesøstervil til gengæld ikke få meget ud af en ferie uden middagslur, museer osv. Det vil sige, at hvis lillesøster skal med skal vi hver dag på turen tilbage på hotellet, så hun kan sove til middag.

Vi synes det kunne være dejligt, at give vores søn den oplevelse alene med os. Lillesøster vil så til gengæld få fri fradagpleje når vi er kommet hjem, så hun kan få nogle oplevelser med os på hendes niveau.

Men vi er splittet mellem to holdninger. Fordi man er søskende behøver ...

Annonce

... man ikke altid at få det samme og altid behøver ikke atvære lige fordelt.. Så længe de begge bliver mødt i deres behov på deres niveau med masser af kærlighed..

På den anden side er vi jo en familie og en del af at være familie er jo også at vi kan tage hensyn til hinanden og måske skal acceptere, at vi ikke får det ud af ferien som vi gerne ville fordi lillesøsters behov stadig er er lang middagslur.

Mor er hjemme ved vores børn og de har både korte dage og fridage sammen og hver for sig, så de mangler ikke tid med os forældre.

Men kan man være væk fra en lille pige på 2 år og 2 mdr. i to overnatninger..? Hvilket jo bliver til 3 dage. Tanken er at hun skulle være ved morfar, som hun er helt vild med og den første dag afleverer vi hende i dagplejen inden vi køreri lufthavnen så hun får en normal dag, hvor morfar så bare henter hende der.

Vi glæder os til at høre fra dig :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os